pondělí 26. února 2018

Den pro Krišnu

Šrí Čaitanja Maháprabhu vysvětloval Sanátanovi Gósvámímu, že musíme následovat ve šlépějích věčných obyvatel Vrindávanu. Musíme neustále jednat pro potěšení Krišny. V naší sádhaně musí být vždy ústředním bodem Krišna.
Můj první velký festival v chrámu byla Gaura Púrnima. Slavil jsem ji v Bhaktivedanta Manoru a zrovna jsem se vrátil z Indie. Byli jsme ve velmi velké místnosti a my, zbrusu noví oddaní, jsme měli celý den službu koulení sladkých kuliček. Postili jsme se a pro mojí mysl to bylo prostě příliš - sedět v oceánu sladkých kuliček. Říkal jsem si, "Co je tohle za hnutí? Drží půst a celý den v kuchyni vyváří a připravují všemožné prasádam. Co je to za proces?" 
Myslel jsem si, že je to divné, protože jsem byl zaměřen na sebe. Myslel jsme, že je to odříkání, které děláme proto, abychom sami sebe očistili. Nechápal jsem, že jeden den, ten jeden den, byl dnem pro Krišnu, a během toho dne, místo abychom se strachovali o naše vlastní smysly, jak to obvykle děláme, tak během speciálního festivalu dáme všechen náš smyslový požitek stranou. Nebude zařizovat nic pro uspokojení našich smyslů. Vše je činěno jen pro Krišnovo potěšení, všechno! Obyvatelé Vrindávanu to tak dělají každý den!
(Kadamba Kánana Svámí, prosinec 2011, Pretoria, JAR, lekce z ČČ)
Odkaz na přepis v angličtině naleznete zde.  

Žádné komentáře:

Okomentovat